Flota

Polska Żegluga Morska posiada 62 statki o łącznej nośności 2,3 mln DWT.

Są to masowce w grupach: Handy-size /od 16 600 DWT do 41 200 DWT/ oraz Panamaxów /73 500 DWT do 82 000 DWT/. Poza masowcami PŻM posiada 2 siarkowce /jeden z nich m/t „Aurora” w zarządzie/ a także promy m/f „Polonia”, m/f „Gryf”, m/f „Wolin”, m/f „Skania” zarządzane przez peżetemowską spółkę Unity Line.

W 2009 roku do eksploatacji weszło 5 masowców o nośności 37.700 DWT ze stoczni Xingang  : „Mazowsze”, „Orawa”, „Kurpie”, „Kociewie”, "Polesie".

W 2010 roku dostarczono 8 statków, w tym : trzy post-panamaxy ze stoczni New Times Shipyard o nośności 80.000 DWT ("Giewont", "Jawor", "Ornak"), cztery  "jeziorowce" ze stoczni Mingde o nośności 30.000 DWT ("Miedwie", "Drawsko", "Resko", "Wicko") i statek z serii 37.700 DWT ze stoczni Xingang - m/s "Wadowice II".

W 2011 roku flota PŻM powiększyła się o następujące statki : m/s "Rysy" (80.000 DWT), m/s "Juno" (30.000 DWT), m/s "Lubie" (30.000 DWT), m/s "Regalica" (16.900 DWT).

W 2012 roku weszły  : m/s "Solina", m/s "Narew", m/s "Raba", m/s "Olza", m/s "Prosna", m/s "San", m/s "Skawa", m/s "Ina", m/s "Szczecin", m/s "Mamry", m/s "Koszalin", m/s "Gdynia" oraz m/s "Puck".

W 2013 do ekploatacji weszły kamsarmaxy : Karpaty oraz Sudety,  Beskidy oraz Tatry.

Polska Żegluga Morska realizuje obecnie program inwestycyjny na lata 2015-2020. W ramach tego programu, do chwili obecnej armator ma już zamówionych szesnaście statków, w dwóch seriach.

       Pierwsza seria to masowce o wielkości podobnej do długiej i sprawdzonej na rynku serii statków ze stoczni Tianjin typu „Kujawy” (38.000 dwt.). Nowe statki, a będzie ich łącznie 12, powstaną w stoczni Yangfan. To nowoczesne konstrukcje wg. projektu znanego fińskiego biura Deltamarin, z oszczędnymi jeśli chodzi o spalanie paliwa silnikami. Będą wchodzić do eksploatacji w krótkich odstępach czasu, począwszy od listopada 2015 roku.

   Druga seria to „jeziorowce” o zwiększonej w stosunku do poprzedniej serii statków typu „Miedwie” nośności 36.500 dwt. Powstaną one w stoczni Jiangsu Yangzijiang. Armator zamierza zbudować cztery tego rodzaju statki, a w opcji dalsze dwa. Będą one wchodzić do eksploatacji w 2017 roku.